יום חמישי, 18 במרץ 2010

ממתקים

כולנו אוהבים ממתקים. כבר מגיל קטן מחנכים אותנו (אם זה טוב ואם זה רע, זה כרגע לא נושא לדיון) שאם נהיה ילדים טובים ונאכל את האוכל מהצלחת נקבל בתור פרס, ממתק טעים. שוק ה- ממתקים בישראל מתפתח משנה לשנה כשחברות הענק בתחום המתוקים וה- ממתקים מגלגלות מיליוני שקלים בשנה. אי לכך ובהתאם לזאת, התחרות בשוק הולכת וגדלה בין החברות.

עוגות, שוקולדים, סוכריות, עוגיות... כל אלה ועוד נכלל בענף ה- ממתקים והמתוקים. כמובן שהבולטים שבהם הוא תחום השוקולדים והחטיפים. בכל חנות, מכולת, קיוסק ובוודאי סופרים ורשתות המזון ניתן למצוא מדפים שלמים והרים של ממתקים. היום כשאתה מסתובב בסופר או בכל מרכול רגיל אתה מוצא מדפים שלמים של ממתקים ולהסתובב שם עם הילד יכולה להיות מכה כלכלית קשה מאוד.

ענף המזון כולל בתוכו תחומים רבים, אחד מהם הוא תחום ה- ממתקים. אנחנו הישראליים אוהבים לאכול, בזה אין ספק, בעיקר כשמדובר במתוקים. לא בכדי ה- ממתקים תופסים כל כך הרבה מקום בכל הסופרים הבכירים והמרכולים. ועושה רושם גם שהמגמה לא הולכת להשתנות אלא בדיוק להיפך, הדרישה אליהם רק הולכת וגדלה וכך גם התחרות בין רשתות המזון וחברות יבוא ה- ממתקים.

אנחנו נחשפים לחטיפים, ל- ממתקים ולעוגיות עוד בהיותנו ילדים קטנים וחמודים, מה לעשות אנחנו אוהבים ממתקים (וסביר להניח שזה לא ישתנה בזמן הקרוב), ולא רק פה, בכל העולם... יעידו על כך הסטטיסטיקות אשר מוכיחות כי אדם בישראל צורך במהלך חייו כ-200 קילוגרם ממתקים. אין ספק שמדובר בכמות מכובדת (ולא כל כך בריאה האמת) לכל הדעות וכנראה ש סטטיסטיקה זו רק תמשיך לעלות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה