יום רביעי, 16 בפברואר 2011

תוכנת ניהול לבית העסק

מי שקשה לו עם מספרים ומתמטיקה כנראה לא יחבב במיוחד את תוכנת ה- חשבשבת איתה עובדים חשבי השכר למיניהם. אני דווקא מאוד אוהב מתמטיקה, למעשה זה המקצוע אולי היחידי שבאמת אהבתי בבית ספר. לא יכולתי לסבול את כל המקצועות העיוניים כמו היסטוריה וספרות. מקצועות כל כך משעממים שפשוט הייתי נרדם בשיעור. והכי מעצבן שצריך ללמוד כל כך הרבה חומר משעמם (!) בעל פה, זה פשוט בלתי נסבל. אני בעתיד כנראה יעסוק במשהו עם מספרים ומי יודע אולי עם חשבשבת.

בצבא למדתי המון דברים. מלבד עניין הערכים והמשמעת העצמית, למדתי גם המון מבחינה מקצועית. עברתי קורס חשב שכר, צברתי ניסיון בדיבור ועבודה עם לקוחות ואפילו בנקים. במסגרת הקורס למדתי על כל מיני תוכנות כאלו ואחרות ובעיקר למדתי על תלושי השכר. עברתי בכמה חוליות כשרוב השירות הייתי בחוליה המפקחת על השכר ובודקת שכל תלושי השכר של אנשי הקבע והגמלאים יהיו נכונים ללא טעויות. בחלק מהחוליות עבדו עם תוכנות הדומות לתוכנת חשבשבת אך אצלנו בחוליה דווקא לא היה תוכנה כזו הדומה ל- חשבשבת כי לא עסקנו ממש בהזנת השכר אלא יותר בבדיקה לכן עבדנו עם תוכנה אחרת. העבודה במסגרת הצבא הייתה די מהנה ומאתגרת. אני אישית מאוד נהניתי בצבא.

כל מי שלומד קורס חשבונאות או ראיית חשבון לומד להכיר ולהשתמש בתוכנת חשבשבת. זוהי תוכנה מאוד פופולארית וכמעט לכל עסק יש במחלקת הנהלת החשבונות שלו תוכנת חשבשבת. אני אמנם לא למדתי בשום קורס את התוכנה אבל בגלל שמאוד הסתקרנתי אז שאלתי במחלקת הנהלת החשבונות אצלנו קצת על התוכנה. האמת שהיא נראתה די פשוטה ולא בעיה של ממש ללמוד אותה. אז אחרי שאחת מהעבודה שלי עברה איתי קצת על תוכנת ה- חשבשבת הבנתי מה הולך שם ולמה היא משמשת אבל עדיין צריך ללמוד אותה בקורס ולצבור מעט ניסיון.

הרבה אנשים מחליטים לעבור קורס הנהלת חשבונות היות שזה מקצוע מאוד מבוקש ואפשר להשיג עבודה די משתלמת בתחום. הרי כמעט בכל מקום זקוקים לאנשי חשבונאות שינהלו ויתעסקו בענייני הכספים, בין זה עסקים או חברות. אחת התוכנות שלומדים במהלך הקורס זוהי כמובן התוכנה הידועה חשבשבת. כל חברה או ארגון המכניס רווחים זקוק לאנשים אשר ינהלו את רווחי החברה, יתעסקו עם מס הכנסה וכדומה. גם אצלי בעבודה יש את מחלקת הנהלת החשבונות העובדים עם חשבשבת ומתעסקים בניהול כספי החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה