יום רביעי, 19 בינואר 2011

רגישות לגלוטן

אנשים הרגישים לחלבון הגלוטן צריכים לאכול מזון אשר אינו בו את חלבון זה. כמובן שהמוצרים המבוקשים והנצרכים ביותר הם סוגי ה- לחם ללא גלוטן שכן זהו מוצר המזון הבסיסי. לחם ללא גלוטן ניתן למצוא בכל מכולת ובכל סופר. ישנם גם לא מעט מזונות אשר אין בהם אין את חלבון הגלוטן ואפשר לאכול אותם ביתר מותרות כמו: בשר טרי (ולא מעובד, אם מעובד יש לבדוק על האריזה), דגים, פירות, ירקות, ביצים ועוד.

יש לי ידידה מאוד טובה בעבודה שאני מאוד מסתדר איתה. אנחנו נוהגים לאכול ביחד בהפסקת הצהריים ואף נפגשים מדי פעם גם אחרי שעות העבודה. יום אחד באתי אליה אחרי העבודה והיינו נורא רעבים והיה ממש בא לנו טוסט. היה בעיה קטנה היות שבבית יש לה רק לחם ללא גלוטן בגלל שגם היא וגם אחותה רגישים מאוד לגלוטן ואם הם אוכלים לחם רגיל או כל דבר אחר שיש בו גלוטן הן מייד מקבלות כאבי בטן נוראיים ואף הקאות, זו הסיבה שהם קונים רק לחם ללא גלוטן. אחותה אפילו יותר רגישה ממנה והיא בכלל אסור לה באופן חד משמעי לאכול כל מזון שיש בו גלוטן.

יש לי ידידה שיום אחד החליטה להתחיל לאכול מזון בריא. שמה בצד את כל הג'אנק פוד, הפסיקה לאכול מאכלים שיש בהם יותר מדיי סוכר ואפילו התחילה להתעניין ברפואה אלטרנטיבית. היא קראה שלאכול לחם ללא גלוטן ובכלל מוצרים נטולי גלוטן זה מאוד בריא לגוף וגם היא התחילה לאכול מזון ללא גלוטן. יום אחד שבאתי אליה, היא הביאה לי לטעום מה- לחם ללא גלוטן. האמת שלא היה כל כך גרוע, טיפה חסר טעם אבל אם זה מה שגורם לה להרגיש טוב, שיבושם לה.

היום המודעות לאכילת אוכל נטול גלוטן רבה כל כך שאפילו ברפואה האלטרנטיבית ממליצים לאכול אוכל נטול גלוטן שכן הוא מרכיב מזיק לגוף האדם ולא רק לחולי הצליאק. חברות רבות המתמחות בשיווק לחם ללא גלוטן וכל המוצרים בכלל נטולי הגלוטן מספרים שהלקוחות שלהם סיפרו על הרגשה כללית מדהימה כבר אחרי כמה ימים. אם פעם היו מייצרים רק לחם ללא גלוטן, היום אפשר למצוא מגוון מוצרים כמו עוגות, עוגיות, פיצות וכדומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה