יום שני, 17 בינואר 2011

חג הפסח

בכל חג שלא יהיה תמיד יש אווירה חגיגית ברחובות. וכשמדובר על חג הפסח על אחת כמה וכמה. דיבורים בכל מקום, איפה עושים את החג, אם ערכתם כבר את הקניות, קניתם מצות, מתנות לפסח למשפחה המארחת וכדומה. נכון, בכל חג יש אווירה נעימה וידידותית אך בחג הפסח יש משהו אפילו מעבר, אולי בגלל שזה בא בתקופת האביב הנפלאה שבהחלט משפיעה על האווירה, אולי בגלל שקניית מתנות לפסח זה הכי מקובל מכל החגים ואולי סתם זה רק אני שמאוד אוהב את החג הזה.

אצלנו בפסח נוהגים לקרוא את כל האגדה מתחילתה ועד סופה. אני אמנם לא כל כך מתלהב מהעניין אבל מכיוון שאני בנאדם די מסורתי אני מבין שזה מצווה לעשות זאת. האמת שאני אוהב את ההתחלה שבו אוכלים את כל המאכלים הנהוגים לאכול, חסה עם מרור, מצות וכדומה. עוד נהוג אצלנו להביא מתנות לפסח, טוב האמת שלא רק בפסח, בכל חג נהוג אצלנו להביא מתנות. שנה שעברה כשאימא שלי הלכה לקנות את ה- מתנות לפסח ביקשתי ממנה שתגיד לי כי אני רוצה לקנות מתנה לבן דוד שלי הקטן שחגג יום הולדת 5.

את ליל הסדר אנחנו נוהגים בדרך כלל לעשות את סבתא שלי. כל המשפחה שלנו מתאספים לקריאת האגדה של פסח ולאכול ממאכלי החג והאגדה. כמובן כל אחד נוהג להביא איתו מתנות לפסח, גם בגלל שבכל אירוע משפחתי אנחנו נוהגים להביא תמיד איזה מתנה קטנה וגם ואולי בעיקר, בחגים. קניית ה- מתנות לפסח אפשר לעשות כמעט בכל מקום, כמובן אם זה כולל מזון כלשהו חשוב לבדוק שהם כשרים לפסח.

מה שאני הכי אוהב בחג הפסח זה כמובן החופש! אם בצבא די שכחתי מהחגים היות שהייתי מגיע לבסיס גם בתקופת החגים, הרי שבאזרחות הזכירו לי זאת טוב מאוד. כמה כייף זה חופש מהעבודה, אחרי שאתה עובד כל כך קשה וכמעט ללא חופשים מלבד הסופי שבוע ופתאום מגיע הלך חופשה של שבועיים זה פשוט תענוג! במיוחד לאלה המקבלים שכר על גם כשלא מגיעים. מה שאני עוד אוהבים זה שתמיד נוהגים להביא מתנות לפסח, אם זה במקום העבודה, אם זה שהולכים למשפחה ואם זה לתלמידים בית ספר. מתנות לפסח זה חלק בלתי נפרד מהחג, ממש כמו אכילת המצות בליל הסדר.

תגובה 1:

  1. נכון! אחד החלקים הכיפים שבחגים זה המתנות. גם לתת וגם לקבל...:) במשפחה שלי המתנות לפסח בד"כ הכי שוות כי זה החג האהוב על כולנו. שיגיע כבר האביב!

    השבמחק