יום שבת, 29 באפריל 2023

מערכות כיבוי אש

אחד היתרונות של מערכות כיבוי אש הוא ניטור מרחוק, שמתאפשר כאשר המאפיין מותקן כחלק ממערכות כיבוי האש במבנה, במקום יחידות כיבוי עצמאיות. האפשרות מספקת הגנה נוספת בין אם במקרה שאנשים נמצאים בתוך הבית בזמן האזעקה ובין אם הם לא. כאשר תחנת הניטור שהמערכת קשורה אליה מקבלת את האות, היא יכולה לשלוח עזרה רפואית דחופה למי שזקוקים לה, ואנשי מכבי האש יכולים לסייע למי שזקוקים לסיוע בבית או במבנה. כמו כן, כחלק ממערכת כוללת, ניתן לאפשר מצב בו יחידה אחת מפעילה את כל היחידות האחרות על מנת לגרום לכל האנשים שבקרבת מקום להתפנות.


יתרון נוסף של מערכות כיבוי אש הוא הגמישות שבמיקומן. ניתן להתקין אותן בחדרים מסוימים ובאזורים על פי בחירה. יש אמנם הנחיות לגבי אזורים מסוימים, שמטרתן למנוע שריפות או מצבי חירום, כגון בקרבה גדולה מדי לחדרי אמבט, שם האדים והלחות עלולים להפעיל בטעות את האזעקה. אך באופן כללי, המערכות מספקות אפשרויות רבות למיקום בו ניתן להתקין את היחידות שלהן. כך, למשל, ניתן להתקין אותן במסדרונות משותפים עבור חדרי שינה מרובים. במקרה כזה יכולה להיות אזעקת אש אחת. אפשרות אחרת היא להתקין יחידה של המערכת בכל חדר. 


שמיכות אש הן עוד פריט שנמצא ברשימת ציוד לכיבוי אש. הן מועילות כאשר מדובר בשריפה קטנה שצריך לחנוק במהירות. האש ניזונה במידה רבה מהחמצן שבאוויר. שמיכה יכולה להיות יעילה מאוד. עם זאת, אם השמיכה אינה בשימוש נכון או שמנסים להשתמש בה לשם כיבוי אש גדולה היא יכולה לגרום לנזק נוסף או לפציעות. לכן יש צורך בהכשרה לשם השימוש בשמיכות אש. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה