יום שלישי, 14 בדצמבר 2021

בצק לפיצה

בריאות על פי פיצה

למרות שנהוג לחשוב אחרת, פיצה מכילה היקף מרשים של ערכים תזונתיים חלק מצויים אפילו בתוך הבצק


פיצה מכילה הרבה יותר ערכים תזונתיים משנהוג לחשוב.המרכיבים הבסיסיים שבה מהווים מקור ליתרונות בריאותיים שונים.בין המקורות לערכים תזונתיים שאפשר למצוא בפיצה גם הגבינה, למשל, שמכילה קלציום, פרוטאין וויטמין
A. מקור נוסף בעל ערך תזונתי גבוה הוא בצק לפיצה. הבצק מכיל נוגדי חמצון, הודות לתגובות הכימיות שמתרחשות בשמרים. כמו כן, בבצק ממנו עשויה פיצה יש כמות גבוהה של פרוטאין, שלא בדומה לבצקים אחרים, כגון זה ממנו עשוי לחם, למשל.

להבדיל ממאכלים אחרים, פיצה היא אחד המאכלים המתאימים יותר לתוספות שונות, בהם גם כמעט כל סוגי הירקות. למי שמעוניינים לבצע בחירות בריאות יותר במזון אותו הם צורכים, מומלץ להגדיל את כמות הירקות כשמזמינים פיצה: בצל, פלפלים, זיתים, פטריות וכולי.

בכל מקרה, כמעט כל פיצה מכילה עגבניות כרוטב הבסיסי. הם מכילות ליקופין, שמתאפיין בהיותו נוגד חמצון. ליקופין נחשב ליעיל ומצוין במניעת מחלות לב, מחלות דם וכלי דם, מחלות עור, מחלות בעצם ועוד. חשוב לציין בדרך כלל בישול או חימום של ירקות ופירות מביא לירידה בערכים התזונתיים שבהם. לא כך במקרה של רוטב העגבניות והליקופין. כשהעגבניות מבושלות במסגרת הכנת רוטב לפיצה או לפסטה, רמת הליקופין עולה והוא נספג בגוף ביתר קלות.

לסיכום, יש לא מעט ערכים תזונתיים בבצק לפיצה וברוטב העגבניות. בנוסף, ככל שמגדילים את כמות הירקות שמוסיפים לפיצה, כך אפשר ליהנות מערכים תזונתיים רבים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה