יום רביעי, 8 במרץ 2017

מעקה ברזל למדרגות

בכל בית בו יותר מקומה אחת יש מדרגות כדי לחבר בין הקומות. כדי למנוע אסונות לצדי המדרגות מותקן מעקה ברזל למדרגות המיועד לתמיכה בעולים והיורדים. בבניינים ציבוריים בהם יש מספר קומות ובנוסף למעלית יש גם מדרגות, מותקן לרוב גם מדרגות עם מעקות מברזל כדי לאפשר למי שרוצה לעלות ברגל להיאחז בו. לרוב מדרגות החירום, בארץ ובעולם, שהם מחוץ למבנה, יש  מעקות ברזל. במיוחד יש חשיבות למעקה מברזל בבניינים רבי קומות. בשעת חירום שרבים יורדים במדרגות המעקה חייב להיות חזק וחומר הגלם החזק ביותר הוא הברזל.

איך בוחרים מעקה למדרגות? 
מספרם הרב של יצרני מעקות יוצר תחרות במשק וזה לטובת הלקוחות. יש פתח למיקוח על מהירות העבודה, טיב חומר הגלם ועלות המעקה. ישנן חברות גדולות, ארציות, המשווקות סוגים שונים של מעקה ברזל למדרגות וישנן מסגריות המפוזרות בארץ בכל עיר. ללקוח יש את אפשרות הבחירה אצל מי להזמין את מעקה הברזל למדרגות. כמובן שתמיד כדאי לקבל המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם או אפילו מאיזה שכן שבנו אצלו ואז גם אפשר לראות ממש בעיניים את העבודה של אותה מסגריה.

מבחר עיצובים
יש כל מיני עיצובים למעקה ברזל למדרגות. בבתים פרטיים, או בדופלקס בבית המשותף עושים בדרך כלל מעקה ברזל למדרגות מעוצב ומעוטר עם צבע המתאים לאופיו של הבית. בחדרי מדרגות של בתים משותפים מתקינים מעקה ברזל למדרגות פשוט וצבוע בצבע שנבחר על ידי נציגות הבניין. כל יצרני מעקות הברזל למדרגות מציגים ללקוחות קטלוג בו ניתן לעיין ולבחור את המעקה הנראה להם הראוי ביותר. כדאי לעיין במספר קטלוגים של יצרנים שונים ולקבל את התמונה המלאה בתחום.

אם בחרנו בברזל, איך נתחזק אותו? 
מעקה ברזל למדרגות , המותקן בבתים פרטיים או בדופלקס בבית משותף, מחזיק לאורך שנים ולכן כדאי לבחור את המתאים ביותר מאחר והוא משמש כחלק מעיצוב הבית. בבחירת מעקה ברזל למדרגות בבית רב קומתי צריך לבדוק את חוזקו ביחס לאחרים וזאת מאחר והעולים ויורדים הנאחזים בו רבים, והוא חייב להיות יציב ומותקן כראוי. כל מי שמעצב את ביתו מחדש ונעזר בשירותי מעצב פנים רצוי לו לקשר בין מעצב הפנים למעצב של יצרן מעקות הברזל כדי שיתאמו ביניהם על עיצוב אחיד. את מעקה הברזל למדרגות צריך לכסות בצבע לאחר מריחת חומר דוחה חלודה. כל צבע לברזל מתאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה