יום חמישי, 24 במרץ 2011

לימודי תעודה - הנדסאים

בתחום לימודי ההנדסאים אפשר למצוא מגוון רחב של מקצועות טכנולוגיה בתחומים שונים כמו: אדריכלות ועיצוב פנים, הנדסת תוכנה, תעשייה וניהול, הנדסת מחשבים ועוד עשרות תחומי התמקצעות שונים. כל אחד בתאם למה שהוא אוהב ומעדיף. אמנם לכל תחום יש את מסלול הלימודים שלו אך כמעט לכולם הלימודים נמשכים גג שנתיים. זאת הסיבה שרבים הולכים ללימודי הנדסאים. גם הביקוש ל- הנדסאים בשוק העבודה הוא גדול וגם הלימודים אינם נמשכים הרבה זמן.

אין כל ספק שבחירת מקצוע לעתיד היא אחת ההתלבטויות הקשות ביותר שאנו נתקלים בהם. קשה לדעת מה להחליט, מה הכי כדאי, מה יעזור לנו וחשוב מכך, האם נוכל לעשות מזה מספיק כסף. כל שיקולים אלה משפיעים על ההחלטה שנקבל בסוף. אי לכך ובהתאם לזאת, רובם של האנשים מעדיפים לוותר על מה שבאמת מעניין אותם ונרשמים למה שהכי נחוץ ויעיל. כלומר משהו שאפשר להתפרנס בו בכבוד ורצוי גם שלא לבזבז שנים של לימודים. לימודי הנדסאים עונים בדיוק על הדרישה. הלימודים נמשכים רק כשנתיים כשבסופם ההשתלבות בשוק העבודה היא מהירה שכן יש מחסור רב בבוגרי הנדסאים.

לא תמיד יש לנו את האופציה ללמוד מה שרוצים. יש כאלה המעוניינים ללמוד מקצוע מסוים אך הדבר כרוך בתואר ראשון וישנם כאלה שלא מתאימים או לא מתקבלים בעוד אחרים מעדיפים לעשות מסלול לימודים קצר יותר. לשם כך ניתן ללמוד לימודי תעודה כמו הנדסאים. היתרון הגדול של לימודי תעודה הוא שבמסגרת הלימודים רוכשים הסטודנטים ידע וניסיון רב במקצוע מסוים ולאחר מכן ניתן להשלים את הלימודים ללימודי תואר ראשון בפרק זמן קצר יותר וגם כמובן עם תנאי קבלה קלים יותר. בנוסף ללימודי הנדסאים, לימודי תעודה כוללים גם: עיצוב, הנדסת חשמל, תעשייה וניהול ועוד מבחר תחומי מקצוע.

לימודי הנדסאים הינם לימודים מאוד מבוקשים בשוק העבודה. במסגרת לימודים אלה התלמידים מוכשרים תחומי עיסוק שונים במקצועות הטכנולוגיה למיניהם כגון: אלקטרוניקה וחשמל, הנדסת בניין, הנדסת תוכנה, אדריכלות ועוד מגוון רב של מקצועות. הסיבה לכך שבשוק העבודה מחפשים המון הנדסאים בתחומי עיסוק שונים הוא בעקבות התפתחות הטכנולוגיה אשר מביאה לכך שנדרש כוח אדם רב להפעלת כל מכשירי הטכנולוגיה. בנוסף לעובדה שיש סיכוי גבוה למצוא עבודה מיידית, לימודי הנדסאים גם אינם נמשכים זמן רב ותוך שנתיים ניתן להוציא תעודת מקצוע בתחום ההנדסאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה