יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

אוכל בלי גלוטן

לחולי הצליאק יש היום אופציות רבות ומגוון מתכונים ללא גלוטן. היום אפשר למצוא סוגים שונים של קמח, אבקות ותערובות שבעזרתם ניתן להכין יופי של מאכלים ו- מתכונים ללא גלוטן בבית. לא מעט מוצרים אפשר למצוא בסופרמרקטים הרגילים אך מגוון רחב יותר של מוצרים אפשר למצוא בחנויות המיועדות לכך ומתמחות במכירת מוצרים נטולי גלוטן לחולי הצליאק בפרט וכלל האוכלוסייה בכלל.

סובלים מכאבי בטן לעיתים קרובות? מרגישים שהאוכל אינו מתעכל לכם כמו שצריך? חשים עייפות וחולשה? אולי כדאי שתבדקו אם הינכם רגישים לגלוטן. כיצד תעשו זאת? התחילו לאכול מאכלים שאינם מכילים גלוטן וראו אם הרגשתם תשתפר או לא. אם אתם חוששים שלא תמצאו מספיק מאכלים ללא גלוטן אתם יכולים להסיר דאגה זו. היום אפשר למצוא המון מוצרים ואף מתכונים ללא גלוטן בעזרת תערובות ותרכובות מיוחדות אשר אינם מכילים את חלבון הגלוטן. מלבד שלל המאכלים וה- מתכונים ללא גלוטן, אפשר למצוא היום אף לא מעט מסעדות ללא גלוטן.

אחד הטרנדים הבריאותיים ה"מתפתחים" כיום הינה דיאטת נטולת גלוטן. בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית במודעות לחשיבות אכילת מזונות אשר אינם מכילים גלוטן. בעיקר לאלה הסובלים לעיתים תכופות מכאבי בטן אחרי כל ארוחה ותחושה של אי עיכול האוכל. מתכונים ללא גלוטן אפשר למצוא ברחבי הרשת ובניגוד לעבר שהיה מספר מצומצם של מוצרים שאפשר היה להכין היום אפשר למצוא מתכונים ללא גלוטן כמעט לכל דבר החל מפיצות וסופגניות ועד פנקייקים ועוגות..

בעבר חולי הצליאק נתקלו בבעיה למצוא מספיק מזונות שאינם מכילים גלוטן. לכן רשתות המזון וחברות רבות הבינו את הצורך של חולי הצליאק לקבלת מגוון מוצרים בריאים ואיכותיים נטולי גלוטן בכדי שיוכלו לגוון עם האוכל שלהם. חברות אלה החלו לייצר מספר תרכובות ותערובות שבעזרתן אפשר להכין אוכל ללא גלוטן בבית. יתרה מכך, אפשר למצוא חוברות מתכונים ללא גלוטן כאשר גם שפים וטבחים הבינו צורך זה. יתרה מזאת, לא רק חולי הצליאק, גם כלל האוכלוסייה אשר מעוניינת בדיאטה נטולת גלוטן יכול ליהנות מספר ה- מתכונים ללא גלוטן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה