יום שני, 26 באפריל 2021

התקנת ספרינקלרים

התקנת ספרינקלרים יכולה לעצור את התפשטותה של דליקה בתוך דקה וחצי. המשיכו לקרוא וגלו יתרונות נוספים


רבים נוטים להמעיט בחשיבותן של התקנת ספרינקלרים או במערכת גלאי עשן בבית. אך מערכות אלה מציעות יתרונות חשובים ויותר מכך, מצילות נכסים וחיי אנוש. מערכת ספרינקלרים, שעיקרה גלאי אש וממטרות מים, מאפשרת פעולה למניעת התפשטות דליקה. הממטרה הקרובה ביותר לאש מופעלת ומתוכה משפריצים מים המכבים את האש. פעולת מערכת הספרינקלרים מאפשרת לנמצאים במקום זמן להימלט בבטחה.

התקנת ספרינקלרים במגוון חדרים בבית, הופכת אותם למוגנים מפני נזקים משמעותיים שעלולים להיווצר כתוצאה מהתפשטות אש, חום ועשן. ללא ממטרות המים, הלהבות גדלות ומתפשטות. חום וגזים רעילים מתפשטים מחדר לחדר. בתוך שלוש דקות האש הופכת לקטלנית. לעתים, מתרחשים פיצוצים והתלקחויות כשהגזים והחומרים הדליקים מעצימים את הלהבות.

לכוחות כיבוי האש דרושות, בדרך כלל, בין תשע לשניים עשר דקות על מנת להגיע למקום מרגע תחילת השריפה. הכבאים ידרשו להשתמש בצינורות המזרימים מים בלחץ גבוה, של 125 ליטר לדקה. אחרי כל אלה, המבנה עלול להיות אבוד והמשפחה עקורה. אך בהתקנת ספרינקלרים, ניתן למנוע מצב כזה.

הספרינקלרים עובדים מהר ולעתים קרובות מכבים את הדליקה לפני הגעת כוחות כיבוי האש. מערכת ספרינקלרים אינה חשובה פחות ממערכת אבטחה, ממערכת מיזוג אוויר מרכזי, ממטבח מותאם אישית או מיחידת הורים. לכן, מומלץ ליצור קשר עם מתקין מורשה של ספרינקלרים, שישיב על שאלות, יתאים את המערכת למבנה ויבצע התקנה מקצועית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה