יום ראשון, 20 במאי 2012

על חינה וחתונה

כאשר מדובר על ארגון והכנת אירוע חינות, אפשר למצוא היום גם חברות המתמחות במיוחד בתכנון והפקת אירועי חינות. אם זה לארגן את התלבושות המיוחדות, להתאים לכם אוהל חינה בהתאם לכמות המוזמנים, קייטרינג איכותי שיתאים לאופי האירוע שאתם רוצים ובכלל כל הנושא של ארגון חינה. רוב הזוגות שמחליטים לערוך חינות, לרוב אירוע זה ממומן על ידי ההורים הן של החתן והן של העלה, ובניגוד לחתונה שרוב ההוצאות מוחזרות מהצ'קים של האורחים, לאירוע של חינה אין מתנות כספיות ובד"כ נהוג לתת מתנות אמיתיות כמו: תכשיטים, כלי בית, פינוקים לזוג וכדומה.

עיצוב חתונה הוא הרבה יותר קלאסי, אלגנטי וזוהר מאשר עיצוב אירועי חינות אשר מתאפיינים לרוב בצבעוניות וססגוניות מיוחדת. חתונות הן לרוב די מאופקות ביחס לאירועי חינות ששם המטרה היא לעשות כמה שיותר שמח. גם מבחינת סידורי הפרחים ומרכזי השולחן יש הבדלים בין חינה לחתונה. בחתונה הפרחים הן כמובן יוקרתיים יותר ובגווני ורוד, סגול ולבן ויוצבו מרכז שולחן, לעיתים בעיצוב כלשהו כמו פמוטות, נרות וכדומה. ובטקס החינה יעטרו את השולחן פרחים בצבעי כתום, אדום וצהוב, צבעי אש המעידים על ההתלהבות והשמחה שהן משמעות העיקר של טקס חינה.

תכנון וארגון חתונות מתחילים בדרך כלל הרבה לפני שמתכננים חינות אם וכאשר אתם אכן מחליטים לעשות טקס זה. לכן כדאי להחליט על כך כבר מראש אם אתם רוצים לעשות טקס חינה או לא ולהקציב לכך תקציב בהתאם. אירועי חינות אינם מתאפיינים בדרך כלל בהשקעה כספית גדולה במיוחד אך עדיין רצוי שהכל יהיה מאורגן בראש, לבטח כשזה קשור לנושא התקציב כי תמיד צצים עוד הוצאות לקראת החתונה הגדולה. כך תוכלו לחלק את התקציב בצורה הנבונה ביותר כבר מהתחלה.

לא כולם נוהגים לערוך טקסי חינות. בדרך כלל יוצאי עדות המזרח נוהגים לערוך את טקס זה כמו המרוקאים, התימנים, תוניסאים, עיראקים וגם יוצאי הודו לרוב לא מוותרים על חגיגת טקס חינה מסורתי לפני החתונה. השנים האחרונות הביאו לשינוי די משמעותי בכל הקשור לטקסי חינות שכן אם בעבר, טקס חינה היה רק איזשהו טקס קטן ונחמד הרי שהיום הפך טקס חינה לערב מושקע ביותר כמעט כמו החתונה עצמה. לא רק תלבושות מיוחדות עם קערת חינה במרכז, אלא מדובר בהפקה של ממש כאשר אפילו ישנם חברות המתמחות בעיצוב טקסי חינות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה