יום רביעי, 22 ביוני 2011

טבעת נישואין - מה מותר ומה אסור

חתונה זה אחד האירועים היותר מרגשים שיש ולבטח האירוע הכי חשוב בחייהם של הזוגות המתחתנים. ההכנות לחתונה כרוכות בהרבה מאוד פרוצדורות והכנות, החל מבחירת ועיצוב האולם, הזמנות לחתונה, למצוא חברת קייטרינג איכותית וכל זה אולי אף לפני שניגשתם בכלל לחנות תכשיטים למצוא טבעות נישואין לחופה. זוגות רבים מעדיפים גם להתחתן בתאריך מסוים, בין אם זה סתם תאריך מיוחד או משהו שמייחד בין בני הזוג. בנוסף רבים אף נוהגים להתייעץ עם רבנים לגבי בחירת התאריך לחתונה. פנייה לחברה המתמחה בארגון חתונה יכולה להוריד מכם רבות מהמעמסה הרבה שבארגון האירוע. כך תוכלו להתכונן בראש שקט, לבחור טבעות נישואין ברוגע, להתייעץ עם רבנים לגבי התאריך ובכל שאר הדברים לתת לחברה לטפל בעניין כשהכול כמובן ייעשה בתיאום מלא איתכם ולפי טעמכם.

על פי המסורת היהודית, חל איסור מוחלט לעטר את טבעת הנישואין ביהלומים או אבנים כאלו או אחרות ולמעשה רובם נראות די משעממות. אי לכך ובהתאם לזאת, היום זוגות רבים בוחרים כן לעשות שינויים על ה- טבעות נישואין שלהם אבל אך ורק לאחר החתונה בכדי לשדרג את מראה הטבעת. זה עדיין אינו דבר מקובל אך יש לציין שאין כל מניעה לעשות זאת. מכיוון שמדובר עדיין ב- טבעות נישואין שזה לא כמו תכשיט, אלא משהו בעל ערך סנטימנטלי, השדרוג גם נעשה בהתאם כמו בחירת אבן מזל של יום הנישואין וכדומה.

בעבר אפשר היה לראות כי רוב רובם של ה- טבעות נישואין היו עשויות מזהב צהוב בעוד היום הטרנד הוא דווקא זהב לבן וברובו חנויות התכשיטים אפשר לראות טבעות נישואין מסוג זה. מבחינת המסורת, רק הנשים מחויבות לענוד את טבעת הנישואין אך רבים מהזוגות עורכים טקס הנקרא טקס נדרים לאחר החתונה בה הנשים מעניקות את הטבעת לבעליהן. זאת בכדי לסמל את הקשר הייחודי בין בני הזוג וגם בכדי להראות כי הגבר אינו רווק.

טבעות נישואין מסוג זהב צהוב תמיד ייחשבו כטבעות הנישואין הקלאסיות וה"מקוריות". ולמרות שהיום רוב ה- טבעות נישואין הינם מסוג זהב לבן בעלות המראה הזוהר יותר, אפשר למצוא גם היום מאות עיצובים וסגנונות מאוד מעניינים של הטבעות הקלאסיות. בנוסף, מי שאוהבת ללכת נגד הזרם וללכת על משהו מיוחד במינו, ניתן גם לעשות שילוב בין סוגי המתכות ועל ידי כך ליצור טבעת מיוחדת ויוצאת דופן. אין זה משנה באיזו טבעת לבסוף בחרת, הכי חשוב שתרגישי נוח איתה, תאהבי אותה ותתחברי אליה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה