יום רביעי, 31 בינואר 2024

דודי שמש

 

אחד החידושים האחרונים בכל הקשור למכשירי חשמל ביתיים, אלו הם דודי שמש. תנורים אלה מתוכננים כך שהם משתמשים בניצול האנרגיה הסולארית של השמש לחימום המים אשר יכול לשמש למטרות מסחריות וטיסות. אנשים אשר שמירה על איכות הסביבה חשובה להם ומנסים להפוך את ביתם לבית ירוק יותר יעדיפו להשתמש בדודי שמש מיוחדים אלה. למרות שדודי שמש אלה יקרים למדי, הם השקעה חכמה.

 

יש אנשים שיש להם תפיסה שגויה לגבי דודי שמש. שימוש בתאים פוטו וולטאי לייצור חשמל מן השמש, שבו הם משתמשים כדי להפעיל דודי שמש קונבנציונליים. עם זאת, זו אינה הדרך של דודי שמש אלה לעבוד. דוד שמש משתמש בחום השמש ישירות מתוך מערך של פאנלים סולריים. אספן שמשי משמש באופן כזה זה תופס את מרבית של אור השמש במהלך היום. ולבקרת משמש לנסוע נוזל מ מלקט דוד המים. לולאת צנרת משמש כדי להעביר חום מן האספן נוזל ולאחר מכן המים מאוחסנת טנקים. הטנק הוא ומבודדים כך שיוכל לשמור על החום עבור שעות כאשר האספן ואינה יעילה הרבה.

 

לדודי שמש יש מנגנון מאוד פשוט, ניתן להפעיל כמעט בכל טמפרטורה. היעילות של דודי שמש אלה עשוי להשתנות בהתאם למספר גורמים. היא נצפתה מתנורים אלה היו מועילים מאוד שמירת חשמל. הם משתמשים בשני שליש מהחשמל בשימוש על-ידי הדודים הקונבנציונליים. זוהי סיבה אחת מדוע אנשים החלו להשתמש בדוד שמש עבור שימוש ביתי.

 

העלות של דודי שמש בבאר שבע לדייר משתנה בהתאם לגודל טנק הקיבולת של הבית. זה תלוי גם הסוג של מערכת בשימוש. מערכות המשתמשות משאבה יקרים יותר מאלה שמשתמשים הסעת חום. דודי שמש אלה זמינים בצורות שונות. יצרנים מסוימים מספקים ערכות הצרכן כך שתוכל להתקין דוד שמש משלך. לעומת זאת, חלק מהיצרנים יציעו להתקין אותו ולהפוך אותו לעבוד עבורך. כיום, אנשים הופכים יותר ההכרה אודות לסביבה, שהוא סיבה אחת מדוע דודי שמש לדיירים זוכים לפופולאריות במאפייני מגורים וכן מסחרי. כמובן, אלה גזור למטה שטרות החשמל וכל דבר אשר חוסך כסף הוא בזרועות פתוחות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה