יום חמישי, 20 במאי 2021

מד טמפרטורה לייזר

מד טמפרטורה לייזר מציע מגוון יתרונות, אך בתקופת מגפת הקורונה היתרון המרכזי הוא האפשרות למדוד טמפרטורת גוף ממרחק

מד טמפרטורה לייזר משמש למדידת הטמפרטורה ממרחק מסוים מהאובייקט. השימוש במדי טמפרטורה כאלה עולה באופן קבוע. זאת, משום שהם אינם זקוקים לנגיעה באובייקט ממנו מודדים את הטמפרטורה. בהמשך לכך, בתעשיות רבות, כולל במפעלי מזון, עושים שימוש במדי טמפרטורה אלה.

אחד היתרונות הנוספים הוא מדד של טמפרטורה מדויקת במהירות ברגע בו מכוונים את המד אל עבר האובייקט. המכשיר מבוסס טכנולוגיית אינפרא אדום, המורכבת מקרן לייזר, שמסוגלת לקרוא את הטמפרטורה המדויקת באופן מידי. זאת, בהשוואה למדי טמפרטורה מסורתיים, מבוססי כספית, שדורשים זמן לצורך הצגת המדד.

השימוש במד טמפרטורה לייזר יעיל למדי, משום האפשרות למדוד טמפרטורה של אובייקט כלשהו ממרחק. באותו אופן ניתן למדוד טמפרטורה של אובייקטים בתנועה, בעוד שמדי טמפרטורה מסורתיים אינם מאפשרים זאת. בנוסף, ניתן לפקח על מדידת הטמפרטורה של אובייקטים בזמן שהם ממשיכים בתנועתם, בלי לעצור את פעילותו של כל קו הייצור. בכך, מד טמפרטורה לייזר נחשב לחסכוני בזמן, באנרגיה ובסופו של דבר, גם בעלויות הייצור.

למד טמפרטורה לייזר יש תכונות נוספות המתאימות לשימוש בתעשייה, כגון עמידותו למים ולחום, מסך עם מחוון סוללה חלשה וכן האלה. כלל התכונות האלה במכשיר אחד הופכת מועילה ומשתלמת. לכן, יש להקפיד על חיפוש אחר מדי טמפרטורה מסוימים ולבחור בזה המתאים ביותר לדרישות המדויקות ולצרכי השימוש.

מד טמפרטורה לייזר מסייע גם במטבחים ומועיל לשפים מובילים במסעדות, כשהם יכולים להבטיח שהמנות מוכנות בטמפרטורה נכונה. באמצעות מדי טמפרטורה כאלה יכולים השפים לדעת מתי יש להגיש את המנה בזמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה