יום רביעי, 2 ביוני 2010

תבלינים

תשאלו כל שף מתחיל והוא יעיד שכשמוסיפים תבלינים לתבשיל, טעמו משתפר לעין ארוך. אבל תנאי בסיסי הוא, שכאשר משתמשים בתבלינים, הם חייבים להיות איכותיים וטריים, אחרת הם יכולים לפגוע במרכב ובטקסטורה של האוכל. יתרה מזאת, חשוב גם לא להגזים בשימוש בתבלינים, השימוש צריך להיעשות בטעם ולכן טבח טוב ידע בדיוק את הכמות הדרושה לשים.

ישראל בורכה במגוון רחב של תבלינים, אשר את רובם מגדלים בישראל ולכן טריותם לא מוטלת בספק. מי שעושה את קניותיו בשווקים השונים, נהנה מריח תבלינים עז ומשכר חושים. כשרוצים לקנות תבלינים חשוב להבחין בשלושה דברים עיקריים שיעידו על טריותם: ריח, צבע וצורה. חשוב לבדוק שהצבע "טרי" ולא דהוי ומיושן, שהריח חזק ולא צריכים להתאמץ כדי להריח.

אחד התבלינים שאני יותר אוהב זה הג'ינג'ר. קודם כל בגלל שאני נורא אוהב חריף, אבל הוא לא חריף בצורה קיצונית שורפת לשון ומשדרג בצורה מופלאה את המנה. הג'ינג'ר הוא תבלין סיני וניתן לטעום אותו במיוחד במסעדות הסיניות במנות נודלדס וכאלה. הגינג'ר מלבד היותו טעים ונותן המון טעם וריח, הוא גם מאוד בריא. כמובן, שכמו כל תבלין, חשוב שהג'ינג'ר יהיה טרי ואיכותי.

אחד מסוגי התבלינים שאני הכי אוהב זה פיטרוזילה. זה אמנם יותר נחשב כעשב תיבול אך כששמים אותו בתוך האוכל הוא נחשב כתבלין לכל דבר. עולם התבלינים הוא עולם ומלואו המוסיפים המון טעם, צבע וריח לאוכל. קשה לתאר את האוכל שלנו ללא השימוש בתבלינים, האוכל סביר להניח היה יוצא יבש, משעמם וחסר טעם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה