יום חמישי, 4 במרץ 2010

וילונות

עסקי הוילונות בישראל הולך ומתפתח. וילונות ניתן למצוא בכל בית, בכל משרד , ובכל בית עסק. יש מאות סוגי וילונות מכל הסגנונות והצורות; וילונות ונציאניים, וילונות מעוצבים לסלון, וילון האפלה ועוד.. עולם הוילונות הוא עולם עשיר בעיצובים. ישנם המון סוגים שונים של בדים, מאיכותיים יותר ועד איכותיים פחות כאשר הרבה בתי עסקים מעדיפים את הסוג הפחות איכותי בגלל המחיר.

לא הרבה אנשים נוטים לשים לב יתר על המידה (או להתייחס בכלל) על ההשפעה של וילונות על הבית. הוילון יכול לווסת את אור השמש הפולש פנימה מבחוץ ואף להסתיר את הזגוגית השקופה של החלון ובכך לשמור על פרטיות ואווירה אינטימית. מלבד זאת, הוילון תורם המון לחזות האסתטית של החלל: הוא מוסיף נגיעה צבעונית או משלים את מראה החדר, מחפה על הפתחים ומפריד בין החוץ לפנים.

עולם הוילונות הוא עולם ומלואו. יש מאות עיצובים שונים של וילונות, סוגים שונים של בדים וכמובן מגוון רחב של צבעים. הוילון "אחראי" ל-2 דברים עיקריים בבית:

א. הסתרת קרני השמש הנכנסים פנימה לבית.
ב. אסתטיות – כלומר עיצוב החלל (החדר) שיספק לנו מראה יפה לעין ויהווה ממש חלק מרהיטי החדר ולא רק בכדי למנוע מקרני השמש לחדור פנימה.

ישנם עשרות סוגים של וילונות. יש וילון רומי, אוסטרי, וילון בד, גלילה וכדומה. בנוסף יש סוגים שונים של בדים שהוא אחד הגורמים החשובים ביותר למראה הוילון. ישנם כל כך הרבה סוגים שונים ומגוונים של בדים לוילונות שלפעמים קצת קשה לבחור את הבד המתאים לוילון שלכם. יש בד וואל, בד אורגנזה, בד שיפון, בד ג'קרד, בד קטיפה וכו'.

תגובה 1: